Heb je een vraag? Stuur ons een berichtje en we reageren zo snel mogelijk :) x

Scroll

Sterk starten met je nieuwe merk?

Merkpostitionering

Merkpositionering

  • Geef richting aan je marketing- en communicatie-uitingen
  • Onderscheid jezelf van je concurrenten
  • Vergroot de klantloyaliteit
4.8

Gebaseerd op 43 beoordelingen

Op deze pagina snel naar ...

Merkpositionering: start je merk met een voorsprong

in ons merkpositionering traject gaan we op zoek naar de beste manier om je merk te positioneren, zodat je een uniek en waardevol plekje in de markt claimt. Daarnaast kijken we naar de identiteit van je merk. De branding en strategie van je merk is hier namelijk van afhankelijk. Samen met jou gaan we op zoek naar wat jouw merk uniek maakt en hoe je dat het beste kan laten zien. Je nieuwe merk heeft potentie! Wij maken die potentie zichtbaar en laten zien hoe je die het beste kunt benutten.

De voordelen van een merkpositionering

Een heldere en unieke merkpositionering geeft je nieuwe merk een voorsprong:

  • Het geeft richting aan je marketing- en communicatie-uitingen;
  • Creëert een samenhangende cultuur binnen je organisatie;
  • Je onderscheidt jezelf van je concurrenten;
  • Je merk wordt het onthouden waard, wat zorgt voor meer merkbekendheid;
  • Het vergroot de klantloyaliteit;
  • De visie van je merk wordt duidelijk, zodat je altijd het juiste doel voor ogen hebt;

Peter Leenen

Projectmanager & online marketeer

Inhoud van een merkpositionering traject

  • Intakegesprek: We beginnen het traject met een intakegesprek waarin we jou en je doelen voor het nieuwe merk leren kennen. Hierin stellen we wat vragen over het merk, zodat we meteen van start kunnen met het onderzoek.
  • Onderzoek: Na het intakegesprek gaan we meteen van start met het onderzoek. Wij verzamelen eerst data, dan analyseren we deze en dan gaan we pas nadenken over het branding plan. Zo zorgen we ervoor dat het plan écht past bij het merk, gebaseerd op objectieve data én onze expertise. Het onderzoek bestaat uit verschillende onderdelen. We kijken naar:
    • Concurrentieonderzoek: we kijken naar de grootste concurrenten en hoe zij zich uiten. Hieruit blijkt waar nog kansen liggen en het verzekerd dat we een uniek plekje in de markt claimen.
    • Merkwaarden: we gaan op zoek naar wat jouw merk uniek maakt en wat de sterke punten zij: dingen die je beter doet dan je concurrentie. Deze wil je namelijk uitlichten in je branding en marketing. Zo versla jij je concurrenten. Dit onderzoeken we via een enquête. Het liefst bij je klanten heeft je nieuwe merk deze nog niet? Dan houden we de enquête bij jou en je werknemers.
    • Doelgroep: we onderzoeken waar je nieuwe klanten naar op zoek zijn. Wat voor soort mensen zijn het, wat zijn hun doelen en waar komen ze vandaan?
    • Identiteit: We gaan op zoek naar de identiteit van het merk. Wat voor persoonlijkheid past er het beste bij. Door duidelijk een bepaalde manier van communiceren te kiezen, wordt je merk makkelijker herkenbaar en kunnen klanten zich beter identificeren met je merk.
  • De presentatie: Een sessie waarin de resultaten uit het onderzoek, de identiteit, toepassingsvoorbeelden van de identiteit en ideeën worden gepresenteerd. Na het onderzoek gaan we aan de slag met conclusies trekken en een plan opstellen. In deze sessie presenteren we alles.
  • Merkdocument: Ben je helemaal tevreden met het plan? Dan verwerken we het in een overzichtelijk en beknopt merkdocument. Hierin staat precies de positionering en identiteit van je merk uitgelegd. Zo kun je over een jaar, of over 10 jaar nog eens terugkijken hoe het precies zat. Branding is namelijk een lange termijn plan en als je het goed aanpakt, hoef je het maar één keer op te stellen. Wij stellen een visie op voor het merk die geen houdbaarheidsdatum heeft. Zo kun je er lang mee vooruit. De inhoud van het merkdocument bevat:
    • Je merkpositionering: De belangrijkste merkwaarden, kenmerken en attributen van je nieuwe merk.
    • Je merkidentiteit: De merkpersoonlijkheid, visie en bijpassende slogan van het nieuwe merk.

Klanten om trots op te zijn

Groot of klein, met een flinke dosis doorzettingsvermogen werken we intensief samen met toffe opdrachtgevers om klantreizen te optimaliseren.

Stuur een bericht!

    Lees in onze privacyverklaring hoe we de gegevens uit dit formulier verwerken.

    Merkpositionering

    • Geef richting aan je marketing- en communicatie-uitingen
    • Onderscheid jezelf van je concurrenten
    • Vergroot de klantloyaliteit
    4.8

    Gebaseerd op 43 beoordelingen