Scroll
Er is tegenwoordig steeds meer vraag naar het ontwikkelen van koppelingen tussen bestaande systemen voor webshops en websites. Omdat elk (software)systeem op een andere manier is opgebouwd, is het koppelen van databases maatwerk.
Wij weten als geen ander hoe je marketing, sales en administratie met techniek kunt laten versterken. Het toffe aan onze baan is dat we met veel verschillende klanten mogen werken, in diverse branches. Omdat onze klanten ook graag bijblijven in het online landschap ontstaan er regelmatig ideeën voor nieuwe koppelingen om hun werk gemakkelijker te maken. Denk hierbij aan het samenvoegen van een CRM en je webshop voor het up to date houden van je voorraad of het plannen van boekingen of reserveringen. Wanneer je een koppeling maakt met je eigen website kan alles vanuit 1 systeem beheerd worden, wel zo efficiënt!
HubSpot is een software-platform dat in de cloud te gebruiken is. Het helpt commerciële teams om effectief te werken aan meer websitebezoekers, leads en (tevreden) klanten. Onze klant Zibber werkt met HubSpot en voor hen hebben wij een koppeling met de website mogen realiseren waarmee ze een compleet platform kunnen gebruiken voor hun marketing automations. Zo worden alle leads met bijbehorende attributen direct toegevoegd aan HubSpot na het invullen van een contactmoment, op deze manier komt de klant direct in het bijbehorende salestraject. Om de SEO-resultaten te verbeteren is de blog met bijbehorende landingspagina vanuit HubSpot ook gekoppeld aan de website. De klant kan hierdoor alles beheren via HubSpot, hetgeen vervolgens doorvertaald wordt naar de website van Zibber. HubSpot is veel uitgebreider dan enkel de koppeling die wij voor Zibber hebben gebruikt. Denk hierbij aan blog, faq, chat, salestrajecten, leads etc.
Voor ons platform autovoorraad-online.nl hebben wij een koppeling met Wheelerdelta gemaakt. In Wheelerdelta kan een autoverkoper of autohandelaar zijn voorraden en de specificaties per auto bijhouden. De koppeling die wij ontwikkeld hebben, zorgt ervoor dat deze voorraad actueel wordt ingeladen in de website. De verkoper vult de voorraad in bij Wheelerdelta en met de koppeling zorgen wij ervoor dat deze automatisch bijgewerkt wordt op de website. Zo houdt de verkoper meer tijd over en hoeft hij niet op twee plekken zijn voorraad actueel te houden. Inmiddels hebben we dit gerealiseerd voor verschillende klanten (o.a. House of Cars en Otto de Gooijer). Door deze slimme koppeling hebben we de volledige vrijheid om de content te kunnen implementeren in een website, zoals wij dat graag willen of zoals het wenselijk is voor de klant.
Oeps, hoeveel tijd had je nou in dat ene project gestopt? Met Harvest is die vraag verleden tijd. Met Harvest beheer je je eigen tijd tot op de minuut, zodat je precies weet hoeveel uur je team besteedt binnen een project en per dag. Zo hoef je geen onnodige uren te factureren aan je klant en kun je altijd transparantie tonen. Bij Buro 3 werken we graag met Harvest, zeker omdat we voor veel verschillende klanten per dag werken, kan het extra overzichtelijk zijn om te weten hoeveel tijd je per project besteedt. Bij Buro 3 gebruiken we Harvest op een slimme manier om een hele hoop data samen te brengen tot dat éne cijfer wat extra relevant is voor de beheerder. Denk aan het percentage voor billable uren (hoeveel uren zijn factureerbaar) of het totaal aantal uur van een projectgroep besteed aan een bepaalde taak (bijvoorbeeld: 4,27 besteed aan het maken van een wireframe of 5,53 besteed aan het opstarten van een online marketing campagne in Google Ads).
Nostradamus is een bekende software-speler in de horecabranche. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de personeelsplanning te beheren, te zorgen voor de juiste balans tussen het aantal personeelsuren en de verwachte drukte, maar ook het structureren van voorraadinkoop zodat je zo min mogelijk verspilling hebt.
Onze klant Spingaren Amsterdam maakt gebruik van dynamic pricing (variabele prijzen op basis van vroegboeking, goedkoopste datum van de maand enz). Hiervoor hebben wij in samenwerking met Spingaren een koppeling gemaakt met Nostradamus. We hebben een algoritme ontwikkeld, waarmee Spingaren zelf een korting kan invullen op een bepaalde dag van de week, op een tijdstip, op basis van de bezettingsgraad, in een bepaald seizoen en zo nog een aantal variabelen. Vervolgens ontvangt de gereserveerde een kortingspercentage wat berekend is op bovengenoemde variabelen. Dit alles is bedacht om zo veel mogelijk no-shows te voorkomen en de gasten beter verspreid over de avond te kunnen laten genieten van lekkere gerechten.
De softwareoplossing voor makelaars van Skarabee helpt de makelaar om zijn of haar werk efficiënter te maken. Niets is zo fijn als dat je, als makelaar of vastgoedontwikkelaar, je huizen op 1 plek kunt indienen en dit op verschillende platformen kunt inzetten. Wij hebben een koppeling gemaakt met Skarabee. Deze koppeling is in essentie heel vergelijkbaar met die van Wheelerdelta. Makelaars plaatsen namelijk hun huizen op Skarabee, en Skarabee verspreidt de huizen dan over diverse huizenwebsites (Funda, jaap.nl, etc). Door deze koppeling kunnen wij het actuele huizenaanbod op de site verwerken. De klant hoeft dus maar op 1 plaats foto’s toe te voegen, prijzen aan te passen, de beschrijving van een woning in te vullen enz.) Voor onze klant Wijnen vastgoed hebben wij een koppeling ontwikkeld, zodat de woningen automatisch op de website ingeladen worden.
Met WeFact kun je eenvoudig facturen versturen naar de klant. Daarnaast is het mogelijk om in WeFact een offerte op te stellen en te versturen. Zodra de klant akkoord is, kan deze de offerte online accepteren. Vervolgens kan de offerte gemakkelijk via WeFact omgezet worden in een factuur. Met de WeFact koppeling die wij met WeFact hebben gemaakt, kunnen we statistieken ophalen, zoals omzet (verdeeld over omzetgroepen) en kosten (ook in groepen). Ook kunnen wij conceptfacturen aanmaken en koppelen aan een debiteur. Zo kunnen we een automatiseringsslag maken.
Bij Buro 3 werken we zelf ook met dit systeem en de koppeling en we zijn er erg enthousiast over. Dit enthousiasme is overgesprongen naar een van onze klanten; De Vaste Clique, bij wie we deze koppeling gaan inzetten voor de nieuw te ontwikkelen Portal van De Vaste Clique.
Perfectview is een gemakkelijk CRM, waarmee verschillende toepassingen mogelijk zijn. Ook is het CRM zo compleet dat daarnaast niet ook nog eens met een ander programma gewerkt hoeft te worden. Onze klant Horizon Motorreizen werkt met Perfectview, waarmee ze exact alle stappen bijhouden per klant. Denk hierbij aan contactmomenten per klant via mail of telefoon, afspraken, offertes etc. De koppeling die wij voor Horizon Motorreizen maken met Perfectview zorgt ervoor dat alle website handelingen ook in Perfectview komen te staan via een live koppeling. Deze koppeling synchroniseert continu waardoor de handelingen van de website direct doorgevoerd worden in het CRM, wel zo gemakkelijk!
Chatprogramma Slack wordt in bedrijven veel gebruikt om intern met collega’s te communiceren. Dit zorgt voor een supersnelle terugkoppeling, anders dan soms bij mail. Het is veel gemakkelijker om even snel iets aan je collega te vragen via een chat dan via de mail. Onze klant De Vaste Clique richt zich op horecafotografie en maakt gebruik van een koppeling met Slack als intern communicatiemiddel voor notificaties per opdracht. We zorgen ervoor dat we automatisch meldingen / berichten kunnen plaatsen in een Slack groep. In het geval van De Vaste Clique gebeurt dat als er een nieuwe opdracht binnenkomt, als er een afmelding is, als er een wijziging in een opdracht is, etc. Deze informatie wordt dan op de juiste manier doorgestuurd naar een Slack groep of account van een betreffende fotograaf.
Analytics is een handige tool van Google die uitgebreide statistieken geeft over bezoekers op je website. Denk hierbij aan: aantal orders, behaalde doelen, welke pagina’s een bezoeker op je website bekijkt, hoe lang hij op de website blijft, enz.
Voor een door ons ontwikkeld dashboard, waarbij verschillende gegevens ingeladen kunnen worden, zoals een dagelijkse agenda, de temperatuur, de laatste social media post of de uitslagen van je Toto, hebben we een koppeling met Analytics gemaakt voor het ophalen van omzet en het tonen van sessies. Het gaat hierbij om het ophalen/tonen van relevante data, zodat je op het dashboard alleen ziet wat voor jouw bedrijf belangrijk is. Hebben je klanten bijvoorbeeld een webshop? Dan kun je bijvoorbeeld de omzet per klant per dag tonen of het aantal bezoekers per website. Ook kun je tonen welk percentage je website op mobile of pc bekijkt, enz. Alles wat je in Analytics kunt vinden, kun je tonen in dit dashboard.
Zoals je ziet, biedt een koppeling vele voordelen en zorgt voor één centraal systeem. Zo blijft je website steeds gevuld met actuele content. Ben jij ook op zoek naar maatwerkkoppelingen voor jouw website? Dan maken we die voor je, geen probleem! Heb je vragen of wil je meer informatie over een van onze bestaande koppelingen, neem dan gerust contact met ons op.