Scroll

Klantreisoptimalisatie

Onze aanpak in 3 stappen

Lees hoe wij klantreizen optimaliseren in 3 stappen; onderzoek en strategie, creatie & optimalisatie en cursus & training.

Wat mag je van ons verwachten
Wat mag je van ons verwachten
Van klantinzicht naar digitale marketingstrategie

Onderzoek & Strategie

Het is niet meer de vraag of je een digitale marketingstrategie moet opstellen, maar hoe je deze toepast. En vooral hoe je deze kunt aanpassen om jouw doelen te bereiken en in te spelen op de behoeften van jouw klanten. Maar weet je eigenlijk wel waar jouw klanten naar op zoek zijn?

Een goede aanpak begint met het in kaart brengen van de klantreis. Samen kijken we naar alle touchpoints op deze klantreis. We kijken hoe jij hier al op inspeelt en waar kansen ontstaan. Hier stemmen we je marketingpositionering en -strategie op af.

Peter Leenen Marketingstrateeg De volgende strategische stap zetten? Kom sparren!

Klantreisscan

Sluiten jouw (online) marketingstrategie, jouw website en jouw boodschap aan op de klantbehoefte? Breng samen met ons de klantreis in kaart.

Wat is een klantreisscan?

Klantreisscan

Sluiten jouw (online) marketingstrategie, jouw website en jouw boodschap aan op de klantbehoefte? Je vraagt je af hoe de huidige klantbeleving eigenlijk is en wat je beter kunt doen in de reis van de klant naar een aankoop?

Ga dan samen met ons aan de slag om de klantreis in kaart te brengen, dit zorgt voor waardevolle inzichten: Waarom kiest de klant voor jouw product of dienst, waar is de klant naar op zoek in verschillende fases van de klantreis, waar loopt hij tegenaan, wat zijn zijn angsten en doelen? Wat gaat goed en waar kun je beter inspelen op de klantreis? Verkrijg hier samen met ons inzicht in. In veel gevallen is het beeld pas compleet als je met de klant in gesprek gaat, bekijk hiervoor klantenonderzoek.

Tijdens de klantreisscan houden we een brainstormsessie waarin we samen:

  • Doelgroepen en persona’s vaststellen
  • De huidige en gewenste klantreis in kaart brengen
  • Klantreisscenario’s nabootsen (welke behoefte hebben klanten in de verschillende klantreisfases)

Wat levert de klantreisscan op voor jou:

  • Beter inzicht in de behoefte van jouw klanten en de reis die zij afleggen
  • Inzicht in de ‘gaps’ van de klantreis
  • Persona’s waar je je boodschap makkelijker op af kunt stemmen
  • Website optimalisatiepunten en/of een lijst met eisen voor de website

Positionering en strategie

Wanneer heb jij voor het laatst stilgestaan bij de positionering van jouw bedrijf? Waar staat het voor? Waarom doe je wat je doet? Waar voeg jij waarde toe voor klanten? Ga samen met ons aan slag met het formuleren van jouw unieke positionering.

Meer over positionering en strategie

Positionering en strategie

Wanneer heb jij voor het laatst stilgestaan bij de positionering van jouw bedrijf? Waar staat het voor? Waarom doe je wat je doet? Waar voeg jij waarde toe voor klanten?

Samen gaan we aan de slag met het formuleren van jouw unieke positionering en strategie tijdens een brainstormsessie waarin we:

  • Organisatiedoelstellingen formuleren
  • Waardepropositie in kaart brengen (Waarde Propositie Canvas: in 4 stappen naar een unieke positionering)
  • Doelgroep (klantsegmenten) vaststellen

Wat levert het op:

  • Inzicht in wat jou als ondernemer/onderneming drijft
  • Inzicht in waar je waarde toevoegt voor jouw klanten
  • Unieke positionering statement
  • Strategiekaart
  • Waardevolle inzichten die in alle marketinguitingen toegepast kunnen worden

Positionering-check

Weten of jouw unieke positionering daadwerkelijk succesvol gaat zijn en aansluit bij de doelgroep? Voer dan een positionering-check uit aan de hand van klantenonderzoek. Dit is ook waardevol als er al een positioneringsstatement is en je dit wil aanscherpen of herzien.

Online marketing roadmap

Klantreisscan: Check. Unieke positionering: Check. Tijd om een plan van aanpak op te stellen voor jouw online marketing inzet.

Werkwijze online marketing roadmap

Online marketing roadmap

Klantreisscan: Check. Unieke positionering: Check. Tijd om een plan van aanpak op te stellen voor jouw online marketing inzet. Er moeten keuzes gemaakt worden waar en hoe we de doelgroep gaan bereiken en welke content en boodschap daarvoor nodig zijn. Dit doen we aan de hand van het See, Think, Do, Care model.

We gaan aan de slag met:

  • Marketingdoelstellingen opstellen
  • Content mapping (welke content wordt waar ingezet in de verschillende fases van de klantreis)
  • Marketingfunnel uitwerken, welke kanalen gaan we inzetten in de verschillende klantreisfases

Wat krijg je:

  • Visualisatie van je online marketingstrategie
  • Een marketing roadmap voor het komende jaar zodat je direct aan de slag kunt
  • Inhoudelijke sessie over de aanpak

Klantenonderzoek

Een klantenonderzoek is altijd waardevol. Krijg inzicht in de klantreis en behoefte of test concepten of je positionering.

Lees meer over de waarde van klantenonderzoek
Peter Leenen Marketingstrateeg De volgende strategische stap zetten? Kom sparren!
Succesvolle websites, webshops en marketing campagnes

Creatie & optimalisatie

Design & Ontwikkeling

Bij het design en de ontwikkeling van een website betrekken we zowel jou als ons development- en marketingteam, zodat het doel van de website, de marketingstrategie en bedrijfspositionering bewaakt worden. Door onze marketingachtergrond zijn onze designs conversiegericht en worden websites in de basis al technisch geoptimaliseerd voor een goede online vindbaarheid.

Daan Verberne Webdesigner & developer Een kick-ass project neerzetten? Daag me uit.
Daan Verberne Webdesigner & developer Een kick-ass project neerzetten? Daag me uit.

Online marketing

Dagelijks zijn wij bezig met het creëren en optimaliseren van data gedreven online marketing campagnes. Wij leven ons in in jouw klanten, want alleen als we die behoefte écht begrijpen kunnen we een strategie opstellen die naadloos aansluit op de klantreis van jouw klant. Deze slimme aanpak is de basis voor het creëren van online succes voor onze klanten.

Mike van der Horst Online marketeer Kom eens met mij sparren
SEO - zoekmachine optimalisatie

SEO – Zoekmachine optimalisatie

Met zoekmachine optimalisatie verbeteren we de vindbaarheid en relevantie van je website, zodat jij hoger in de organische zoekresultaten staat. Een relevante en vindbare website vergroot het aantal bezoekers, de gebruikerservaring en het gewenste eindresultaat.

SEA - Adverteren in zoekmachines

Google Ads en Microsoft Advertising

Wil je aanwezig zijn als de doelgroep expliciet op zoek is naar jouw producten of diensten? Dat kan gemakkelijk door te adverteren in zoekmachines van Google en Bing via Google Ads en Microsoft Advertising. Dankzij onze slim opgezette campagnes ben je de concurrentie een stap voor en bereik je de ideale balans tussen investering en conversie.

Online advertising certificeringen

Wij zijn gecertificeerd Google Partner en Bing Ads Accredited Professional wat wil zeggen dat wij bewezen specialisatie hebben op het gebied van deze advertentieplatformen en zorgen dat je advertentiebudget optimaal wordt benut.

Google Ads Display

Google Ads Display

Vergroot je bereik en awareness met Google Display advertenties. Ideaal om naamsbekendheid voor je merk, product of dienst op te bouwen. Daarbij kun je ook vrij specifieke doelgroepen bereiken, waardoor Google Display advertenties in veel fases van de klantreis in te zetten zijn.

Google Ads Shopping

Google Ads Shopping

Heb je een webshop en wil je snel aanwezig zijn in de zoekresultaten van Google? Dan kun je niet om Google Shopping heen. Je bent zichtbaar op het juiste moment en realiseert direct meer bestellingen. Dankzij onze unieke Google shopping campagne opbouw en slimme biedstrategieën betaal je alleen voor relevante zoekopdrachten en bereiken we unieke, benchmark overschrijdende, conversiepercentages.

E-mail marketing

E-mail marketing

Met e-mailmarketing bereik je je doelgroep op een persoonlijke en directe manier. Het is ideaal om klantrelaties te versterken, je doelgroep op de hoogte te houden van nieuwe producten of diensten en verkopen te stimuleren. Je kunt zelfs je doelgroep indelen in gerichte klantsegmenten en die een extra gepersonaliseerde mailing sturen die past bij eerdere aankopen of interesses. Door het gebruik van slimme software zijn alle activiteiten vanuit de nieuwsbrief meetbaar, zodat we precies kunnen testen en analyseren wat goed werkt voor jouw doelgroep. Tools die we hier o.a. voor gebruiken zijn Mailchimp en ActiveCampaign.

Social media strategie en advertising

Social media strategie en advertising

Meer doen met social media? Goed plan, maar start met een doordachte strategie. Met een slimme strategie bereik je de juiste persoon op het juiste moment via het juiste kanaal. Niet zomaar schieten met hagel dus, dat kost tijd en levert nauwelijks wat op.

Social media advertising

Adverteren op Facebook, Instagram, Linkedin of Twitter is een uitstekende manier om je naamsbekendheid te vergroten, specifieker te targeten en actiever geïnteresseerden te benaderen. Social media kanalen bieden extreem nauwkeurige data waarmee je de juiste advertentie heel precies (en goedkoop) naar de juiste persoon met de hoogst mogelijke interesse (in jouw product of dienst) kunt sturen. Door slimme advertentiestrategieën maken we jouw social media accounts effectief en winstgevend.

Content creatie

Content creatie

Hoe zorg je dat jouw boodschap wordt verteld zoals jij het bedacht hebt? Alleen door middel van sterke content die op het juiste moment jouw doelgroep bereikt, krijg je hen ook daadwerkelijk in beweging. En dat is wat je wil. Wij kunnen je helpen bij het schrijven van websiteteksten, bedenken van social media posts, maar ook met het maken van kwalitatief sterke foto’s en scherpe (drone)video’s. Want iedereen weet: content is king!

Leadgeneratie

Leadgeneratie

Succesvolle leadgeneratie begint met een ijzersterke website. Vanuit daar gaan we via verschillende online marketingkanalen relevante content sturen naar je doelgroep, waarbij we je potentiële klanten bij de hand pakken en zorgen dat deze bezoekers evalueren naar leads.

IP-tracking met Salesfeed

Voor bedrijven is er een krachtige tool die de 99% van je zakelijke bezoekers die geen actie onderneemt wel inzichtelijk maakt, namelijk IP-tracking (en ja dat is AVG-proof want je herkent alleen IP adressen van bedrijven, geen persoonsgegevens dus). Wij zijn reseller van Salesfeed, de leverancier met de grootste herkenningsdekking van Nederland.

Mike van der Horst Online marketeer Kom eens met mij sparren

Automatiseren

Wij houden niet van herhaalde handmatige werkzaamheden, jij wel? Ons advies: automatiseren. Er zijn legio mogelijkheden om jouw (backoffice)processen of marketing handelingen slim te optimaliseren door automatisering toe te passen. Denk aan het automatisch versturen van emails nadat een bezoeker een bepaalde handeling op de website heeft verricht, het inschieten van aanvragen via de website in je CRM of het automatisch aanmaken van verzendlabels bij een webshopbestelling.

Mart Rijkers Webdeveloper Ik denk graag met je mee!
Mart Rijkers Webdeveloper Ik denk graag met je mee!
The student becomes the master

Cursus & training

Je wil ‘iets’ met online marketing doen? Je wil een volgende (strategische) stap zetten met je onderneming? Je wil zelf makkelijk aan de inhoud van je website kunnen sleutelen? Maar je weet niet waar te beginnen? Wij werken niet voor jou maar mét jou. Dat betekent dat we graag onze kennis delen en jou verder helpen, waar niet alleen jij maar ook wij slimmer van worden.

Merette van Gisbergen Online marketeer Kennis bijspijkeren? Ik adviseer je graag!

WordPress CMS training

Om zelf de inhoud van je website te kunnen beheren geven we een WordPress CMS training om hier gemakkelijk mee te kunnen werken.

Lees meer over onze CMS training

Online Marketing cursus (Teach Digital)

Je wil ‘iets’ met online marketing doen maar weet niet waar te beginnen. Natuurlijk kun je het zware werk aan ons overlaten maar mocht je nou zelf ook wat meer willen weten over alles wat er mogelijk is met online marketing, dan kan dat! Ja? Ja

Lees meer over de inhoud en voordelen van onze online marketing cursus

Strategische workshop

Wanneer heb jij voor het laatst stilgestaan bij de positionering van jouw bedrijf? Waar voeg jij waarde toe voor jouw klanten? We helpen je graag op weg, ga hiermee aan de slag tijdens een strategische workshop.

Lees meer over onze strategische workshop

Social Media workshop

Moet ik actiever worden op social media? Waarom moet ik social media inzetten? Wat kan social media voor mijn bedrijf betekenen? Dit en meer ondervind je tijdens een social media workshop.

Lees meer over de inhoud van onze social media workshop
Merette van Gisbergen Online marketeer en projectmanager Kennis bijspijkeren? Ik adviseer je graag!
Werk met ons samen

Laten we samenwerken om iets geweldigs te realiseren