Heb je een vraag? Stuur ons een berichtje en we reageren zo snel mogelijk :) x

Scroll

Klaar om de volgende stap te zetten met je merk?

Herpositionering

Herpositionering

  • Vergroot je klantloyaliteit
  • Onderscheidt jezelf van je concurrenten
  • Geef richting aan je marketing- en communicatie-uitingen;
4.8

Gebaseerd op 43 beoordelingen

Op deze pagina snel naar ...

Herpositionering: wij helpen je de volgende stap te zetten

In ons herpositionering traject kijken we naar wat jouw merk uniek maakt. We doen onderzoek bij jouw klanten en werknemers om erachter te komen wat de sterke punten zijn van je merk en welke persoonlijkheid het beste past bij je merk. Zo verhoog jij makkelijker je klantloyaliteit en merkbekendheid. Er zit potentie in je merk! Wij helpen je die potentie zichtbaar te maken en laten zien hoe je die het beste kunt benutten.

De voordelen van een herpositionering

Een heldere en unieke herpositionering helpt je merk vooruit:

  • Het geeft richting aan je marketing- en communicatie-uitingen;
  • De visie van je merk wordt duidelijk, zodat je altijd het juiste doel voor ogen hebt;
  • Het vergroot de klantloyaliteit;
  • Je merk wordt het onthouden waard, wat zorgt voor meer merkbekendheid;
  • Je onderscheidt jezelf van je concurrenten;
  • Creëert een samenhangende cultuur binnen je organisatie;

Peter Leenen

Projectmanager & online marketeer

Inhoud van een herpositionering traject

  • Intakegesprek: We beginnen het traject met een intakegesprek waarin we jou en je merk leren kennen. Hierin stellen we wat vragen over het merk, zodat we meteen van start kunnen met het verzamelen van data voor het onderzoek.
  • Enquêtes: Na het intakegesprek gaan we meteen van start met het verzamelen van input. Dit doen we door vragen te stellen aan je klanten en je werknemers. Hierdoor krijgen we een goed beeld van wat je klanten van je merk vinden en hoe de werknemers het zelf zien. Het is belangrijk om te weten of dit overeenkomt.
  • Eerste sessie: Merkpersoonlijkheid. In de enquêtes verzamelen we data bij jou en je werknemers, waarin we op zoek gaan naar welke persoonlijkheid het beste bij jouw merk past. In deze sessie gaan we de resultaten bespreken en komen we samen tot een conclusie.
  • Onderzoek: Na de eerste sessie gaan we meteen verder met het onderzoek. Wij hebben dan data verzameld, gaan deze analyseren en dan gaan we pas nadenken over het branding plan. Zo zorgen we ervoor dat het plan écht past bij het merk, gebaseerd op objectieve data én onze expertise. Het onderzoek bestaat uit verschillende onderdelen. We kijken naar:
    • Concurrentieonderzoek: we kijken naar de grootste concurrenten en hoe zij zich uiten. Hieruit blijkt waar nog kansen liggen en het verzekerd dat we een uniek plekje in de markt claimen.
    • Merkwaarden: we gaan op zoek naar wat jouw merk uniek maakt en wat de sterke punten zijn: dingen die je beter doet dan je concurrentie. Deze wil je namelijk uitlichten in je branding en marketing. Zo versla jij je concurrenten. De input hiervoor hebben we dan al verzameld via de enquête bij je klanten.
    • Doelgroep: we onderzoeken waar je klanten naar op zoek zijn. Wat voor soort mensen zijn het, wat zijn hun doelen en waar komen ze vandaan?
    • Identiteit: we werken een unieke identiteit uit die écht bij je past. Door duidelijk een bepaalde manier van communiceren te kiezen, wordt je merk makkelijker herkenbaar en kunnen klanten zich beter identificeren met je merk.
  • Tweede sessie: de presentatie. Een sessie waarin de resultaten uit het onderzoek, de identiteit, toepassingsvoorbeelden van de identiteit en ideeën worden gepresenteerd. Na het onderzoek gaan we aan de slag met conclusies trekken en een plan opstellen. In deze sessie presenteren we alles.
  • Merkdocument: Ben je helemaal tevreden met het plan? Dan verwerken we het in een overzichtelijk en beknopt merkdocument. Hierin staat precies de positionering en identiteit van je merk uitgelegd. Zo kun je over een jaar, of over 10 jaar nog eens terugkijken hoe het precies zat. Branding is namelijk een lange termijn plan en als je het goed aanpakt, hoef je het maar één keer op te stellen. Wij stellen een visie op voor het merk die geen houdbaarheidsdatum heeft. Zo kun je er lang mee vooruit. De inhoud van het merkdocument bevat:
    • Je merkpositionering: De belangrijkste merkwaarden, kenmerken en attributen van je merk.
    • Je merkidentiteit: De merkpersoonlijkheid, visie en bijpassende slogan van het merk.

Klanten om trots op te zijn

Groot of klein, met een flinke dosis doorzettingsvermogen werken we intensief samen met toffe opdrachtgevers om klantreizen te optimaliseren.

Stuur een bericht!

    Lees in onze privacyverklaring hoe we de gegevens uit dit formulier verwerken.

    Herpositionering

    • Vergroot je klantloyaliteit
    • Onderscheidt jezelf van je concurrenten
    • Geef richting aan je marketing- en communicatie-uitingen;
    4.8

    Gebaseerd op 43 beoordelingen