Scroll

Digitale marketing succesvol inzetten?

Doelgroepbenadering en marketingplan

Marketingplan

  • inzicht in klantdilemma’s en hoe jouw organisatie hierop inspeelt
  • Genereer doordachte input en ideeën voor content
  • Overzichtelijk en begrijpbaar marketingplan in 1 overzicht
4.8

Gebaseerd op 26 beoordelingen

Op deze pagina snel naar ...

Doelgroepbenadering en marketingplan

Wie is de beslisser in onze doelgroep? Hoe gedraagt deze groep zich en waar kunnen we hen bereiken? Om je doelgroep te kunnen bereiken moet je ze begrijpen en aanspreken op een manier die bij jouw organisatie past.

Je doelstelling en unieke propositie van jouw merk zijn het startpunt van de doelgroepsessie waarin we dit samen spiegelen op jouw doelgroep en hun klantdilemma’s. De input verwerken we in een marketingplan waarin in één overzicht wordt weergegeven wat we gaan communiceren (communicatieboodschap), hoe we dat gaan doen (met welke content via welke kanalen) en wanneer we dat gaan doen (in welke fase van de klantreis). Je leest hier de voordelen, wat je ontvangt en een indicatie van de kosten.

Voordelen

De voordelen van het vaststellen van je doelgroepbenadering en opstellen van een digitaal marketingplan:

  • Je krijgt inzicht in klantdilemma’s en hoe jouw organisatie hierop inspeelt;
  • Genereer doordachte input en ideeën voor content;
  • Creëer een marketing-communicatie boodschap die aansluit bij jouw doelgroep EN die past bij jouw organisatie;
  • Het is (noodzakelijke) input voor een succesvolle awareness campagne;
  • Je legt de bestaansreden van jouw organisatie vast;
  • Geen poespas, een overzichtelijk en begrijpbaar marketingplan in 1 overzicht.

Peter Leenen

Marketingstrateeg

Inhoud van doelgroepbenadering en marketingplan

  • Een sessie van maximaal 1 dagdeel waarin we samen:
    • De DMU binnen jouw doelgroep vaststellen
    • Gedrag en (koop)persoonlijkheid van deze DMU vaststellen
    • Klantdilemma’s vaststellen
    • Bewijslast in kaart brengen (merkbelofte v.s. klantdilemma’s)
  • Resultaten uit de sessie worden verwerkt in een marketing- communicatieplan inclusief:
    • Doelstellingen
    • Doelgroepomschrijving (DMU, kooppersoonlijkheid, doelgroepbenadering)
    • Marketingfunnel – visuele weergave van het marketingplan
    • Taakverdeling en begroting voor uitvoering marketingplan

Klanten om trots op te zijn

Groot of klein, met een flinke dosis doorzettingsvermogen werken we intensief samen met toffe opdrachtgevers om klantreizen te optimaliseren.

Digitale marketing succesvol inzetten?

Doelgroepbenadering en marketingplan

  • inzicht in klantdilemma’s en hoe jouw organisatie hierop inspeelt
  • Genereer doordachte input en ideeën voor content
  • Overzichtelijk en begrijpbaar marketingplan in 1 overzicht

Marketingplan

  • inzicht in klantdilemma’s en hoe jouw organisatie hierop inspeelt
  • Genereer doordachte input en ideeën voor content
  • Overzichtelijk en begrijpbaar marketingplan in 1 overzicht
4.8

Gebaseerd op 26 beoordelingen