Scroll
Zienfase
Om de (latente) behoefte bij de doelgroep aan te wakkeren is door middel van slimme targeting via het Display netwerk zoveel mogelijk relevante vertoningen gegenereerd. De doelgroep is hierin in 2 kampen verdeeld op basis van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) of de besparing die zonnepanelen met zich meebrengen. Door het bereiken van de relevantie doelgroep en boodschap die hierbij aansluit is een bovengemiddeld hoog doorklikpercentage bereikt van +300% bovenop de benchmarkcijfers. Hiermee behalen we in de belangrijkste periodes van het jaar gemiddeld 400.000 vertoningen en duizenden websitebezoekers per maand.
Overtuigingsfase
In de overtuigingsfase zijn potentiële leads nog aan het oriënteren tussen verschillende zonne-energie aanbieders. Het is in deze fase belangrijk om via alle verschillende kanalen naar voren te komen zowel betaald als organisch om daarmee je autoriteit te verbeteren.
Zoals gezegd is het kamp grofweg in 2 verdeeld, mensen die willen besparen en mensen die graag voorop willen lopen in Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Om deze doelgroepen te bereiken is er gebruik gemaakt van affiniteit- en intentie doelgroepen gericht op de domeinen van concurrenten. De uitwerking hiervan is dat wanneer men geïnteresseerd is in de concurrentie zij Display advertenties te zien krijgen van KiesZon. Zodra deze doelgroepen op de website geweest zijn, maar geen actie hebben ondernomen gaan de Display remarketing advertenties in werking. Hierbij is per doelgroep een relevantie referentie uitgelicht.
Om de autoriteit van KiesZon te verbeteren is het belangrijk om ook organisch goed vindbaar te zijn. Middels een holistische SEO aanpak is de content, snelheid en het linkprofiel door middel van linkbuilding verbeterd. Hiermee is KiesZon, met de belangrijkste zoekwoorden, zichtbaar geworden op de eerste pagina van Google met daarbij ook verschillende nummer 1 posities.
Doenfase
Na al het warm maken van potentiële klanten is het belangrijk deze om te zetten in leads waarmee het salesteam van KiesZon mee aan de slag kan. Middels laagdrempelige doelen en email automatiseringen worden de leads ‘klaargestoomd’ tot actie.
De realisatie van een grootzakelijk zonnestroomproject is er een van vele wegen en contactpunten. Om potentiële klanten zo goed mogelijk te voorzien van informatie, wordt er naast de website, gebruik gemaakt van geautomatiseerde e-mail campagnes. Een eerste stap bij interesse in een project is natuurlijk het bekijken van alle informatie op de website. Daarnaast kan er een brochure gedownload worden met daarin alle essentiële informatie. Zodra een potentiële klant deze brochure download komt deze in een email flow terecht waar op gezette tijden na de download van de brochure andere e-mails verstuurd worden afhankelijk van het gedrag op de website. Een vervolg e-mail na de brochure is gericht op het laten zien van referenties om te laten zien dat ze in goede handen zijn. Hierna ontvangen de potentiële klanten een email met daarin een aanvraag voor een dakanalyse of afspraak met een expert om alle overgebleven vragen te beantwoorden.
Door de inzet van deze geautomatiseerde e-mail campagnes en de creatie van laagdrempelige doelen worden koude lead klaargestoomd tot warme leads en wordt het aantal afhakers geminimaliseerd.
Bijsturing is belangrijk zo ook hier, want middels brainstormsessies met KiesZon zijn we tot de conclusie gekomen dat potentiële klanten nog met veel vragen zitten voordat ze daadwerkelijk een gesprek aanvragen met iemand van sales. Om de drempel hierin nog meer te verlagen wordt de strategie van de website omgegooid naar een baken van informatie waarbij alle vragen die er zijn en vooral antwoorden daarop, verzameld worden in een allesomvattende kennisbank. Verder wordt het KiesZon salesteam naar voren geschoven om ook via video’s tekst en uitleg te geven.
Door deze intensieve samenwerking en het coachen en opleiding van het marketingteam zijn we echt onderdeel van het KiesZon team geworden. En hebben we meer en betere inzichten welke toegepast worden in alle werkzaamheden. Met dit alles tillen we onze kernwaarde van co-creatie naar een volgende stap.
Zien
In beeld komen en opwekken van interesseOvertuigd worden
Helpen kiezen, overtuigen en in contact komenDoen
Actie uitvoeren, klant wordenTerugkeren
Loyaliteit en aanbevelingZien
In beeld komen en opwekken van interesseTop positie in Google
Google Display banners
LinkedIn campagnes
Mond tot mond
Overtuigd worden
Helpen kiezen, overtuigen en in contact komenTop positie in Google
Google Display remarketing banners
Brochure
Referenties
Klantverhalen
Doen
Actie uitvoeren, klant wordenDak- veld analyse
Offerte aanvragen
Email automation campagnes
Terugkeren
Loyaliteit en aanbevelingLinkedIn posts
Nieuwsbrieven
Referenties
Een goede aanpak begint met het in kaart brengen van de klantreis. Samen kijken we naar alle touchpoints op deze klantreis. We kijken hoe jij hier al op inspeelt en waar kansen ontstaan. Hier stemmen we je marketingpositionering en -strategie op af.
20% groei in naamsbekendheid
275% meer leads
60% stijging in offerte aanvragen