Scroll

We houden van scoren!

Wie houdt er niet van scoren?

Een aantal weken geleden werden wij door een groepje studenten van de opleiding Marketing en Management aan de Fontys Hogescholen in Eindhoven benaderd om mee te werken aan een relatiegerichtheidsplan voor Buro 3.  Omdat deze studenten met het relatiegerichtheidsplan een onderzoek wilde doen naar de klanttevredenheid van klanten van Buro 3, zeiden wij hier natuurlijk geen nee tegen. Want hoe fijn is het als je goede inzichten kunt verkrijgen waarmee we onze klanten en relaties nog beter van dienst kunnen  zijn?! 

En wie ons een beetje kent, weet dat we onszelf altijd blijven ontwikkelen en we geen genoegen nemen met ‘gewoon goed’ het kan altijd beter namelijk. We zijn altijd kritisch op onszelf (en de projecten waaraan we werken).

En toen kwam er een kwalitatief onderzoek

Om een kwalitatief onderzoek te kunnen houden hebben de studenten een aantal van onze klanten geïnterviewd. Wij waren natuurlijk niet bij de interviews aanwezig zodat de klanten een eerlijk antwoord konden geven want ook opbouwende kritiek is natuurlijk gewenst. Ook hebben ze een aantal van onze teamgenoten geïnterviewd die vaak contact hebben met klanten.

Na het voltooien van het onderzoek hebben de studenten een adviesplan opgesteld en een presentatie gegeven op ons kantoor om de uitkomsten en inzichten met ons te delen.

Wat mogen we concluderen?

En nu komt het spannendste, want hoe kijken onze klanten tegen ons aan, waar kunnen we als Buro 3 nog wat verbeteren en wat doen we al goed?

De conclusie van het relatiegerichtheidsplan was dat onze klanten (gelukkig) erg positief over ons dachten. De relatie met onze klanten scoort een gemiddelde van 8,6 op schaal van 10. Volgens de studenten wordt de relatie met onze klanten beschreven als professioneel, relatiegericht en ontzorgend.

Onze klanten beschrijven een goede klantrelatie als volgt: Snelheid in reageren, afspraak is afspraak, kennis en ervaring en professioneel gedrag tonen en wij voldoen daar volgens hun aan. Wij zijn dan ook erg trots op dat onze klanten het contact met ons als zo positief ervaren. Want zeg nou zelf, onze klanten zijn gewoon de beste klanten, en daar moet je zuinig op zijn!

Heb jij nog tips of suggesties voor ons? Deze mag je natuurlijk altijd met ons delen (complimentjes ook 😉 ) want een goede score wil natuurlijk niet zeggen dat we nu achterover gaan leunen. Kom maar door: mail@buro-3.nl