Geschreven door Daan Verber
Wat is Google Tag Manager en hoe stel ik het in?
Ontdek hoe Google Tag Manager je helpt met het eenvoudig beheren van tags en code snippets op je website.
Scroll
Onlangs introduceerde Google de nieuwe gratis tool: Google Posts. Het is een gratis tool waarmee je je lokale vindbaarheid kunt vergroten en waarmee je je als bedrijf kunt onderscheiden.
In dit blog lees je hoe Google Posts werkt en waarom je het zou moeten gebruiken.
Indien jouw bedrijf een bedrijfsprofiel heeft bij Google Mijn Bedrijf worden je gegevens in Google rechts naast de zoekresultaten getoond. In dat ‘kennisvenster’ staat informatie over het bedrijf. Google geeft gebruikers doormiddel van Google Posts de mogelijkheid om extra informatie als acties, evenementen, blogs en vacatures aan het kennisvenster toe te voegen.
82% van de mensen gebruikt Google om lokale informatie te vinden. Jouw Google bedrijfsprofiel is hierdoor de ideale plek om te laten zien wat jouw bedrijf zo uniek maakt. Daarnaast kun je door het gebruik maken van Google Posts nog beter laten zien wat jij als bedrijf te bieden hebt.
Een Google post plaatsen gaat snel en kost weinig moeite. Bedenk van tevoren wat je wilt vertellen, kies een passende afbeelding en een goede landingspagina. Wanneer je een bedrijfsprofiel hebt kun je de volgende stappen volgen.
Houdt er rekening mee dat een post 7 dagen zichtbaar is. Na 7 dagen wordt deze verwijderd door Google om de content relevant te houden voor de zoekers. Evenementen zijn wel langer zichtbaar en worden pas na afloop van het evenement verwijderd.
Neem dan contact met ons op. Wij dragen graag bij aan jouw succes.