Al 8 jaar bij de snelst groeiende bedrijven 🦌

In dit blog lees je hoe Google Posts werkt en waarom je het zou moeten gebruiken.

Wat zijn Google Posts?

Indien jouw bedrijf een bedrijfsprofiel heeft bij Google Mijn Bedrijf worden je gegevens in Google rechts naast de zoekresultaten getoond. In dat ‘kennisvenster’ staat informatie over het bedrijf. Google geeft gebruikers doormiddel van Google Posts de mogelijkheid om extra informatie als acties, evenementen, blogs en vacatures aan het kennisvenster toe te voegen.

Waarom zou je Google Posts gebruiken?

82% van de mensen gebruikt Google om lokale informatie te vinden. Jouw Google bedrijfsprofiel is hierdoor de ideale plek om te laten zien wat jouw bedrijf zo uniek maakt. Daarnaast kun je door het gebruik maken van Google Posts nog beter laten zien wat jij als bedrijf te bieden hebt.

Hoe plaats je een Google post?

Een Google post plaatsen gaat snel en kost weinig moeite. Bedenk van tevoren wat je wilt vertellen, kies een passende afbeelding en een goede landingspagina. Wanneer je een bedrijfsprofiel hebt kun je de volgende stappen volgen.

  • Stap 1: Login via Google Mijn Bedrijf.
  • Stap 2: Ga naar ‘Locaties’ en klik door naar het dashboard
  • Stap 3: Klik op ‘Berichten’
  • Stap 4: Klik rechtsonder op de blauwe button om een bericht te maken
  • Stap 5: Maak je eerste post. Schrijf een tekst van 100 – 300 woorden, upload een afbeelding en voeg een knop toe voor ‘meer informatie’ of ‘bestellen’ met een link naar de landingspagina. Je kunt van je post ook een evenement maken.
  • Stap 6: Klik op ‘Voorbeeld’ en controleer of alles klopt en klik vervolgens op ‘Publiceer’.
Google Post voorbeeld

Houdt er rekening mee dat een post 7 dagen zichtbaar is. Na 7 dagen wordt deze verwijderd door Google om de content relevant te houden voor de zoekers. Evenementen zijn wel langer zichtbaar en worden pas na afloop van het evenement verwijderd.

Tips voor het gebruik van Google Posts

  • Bepaal vooraf het doel. Wil je de zoekers informeren of juist overtuigen.
  • Zorg dat de belangrijkste informatie in de eerste zin staat.
  • Voeg een call-to-action toe. Daarmee stimuleer je je bezoekers om de website te verkennen.
  • Verwerk de Unique Selling Point van jouw bedrijf in de posts.
  • Gebruik afbeeldingen om de post te laten opvallen. Zorg dat de afbeelding een minimaal formaat van 344×344 pixels bevatten. Het ideale formaat is 720×720 pixels.

Hulp nodig bij het maken van een Google post of heb je nog vragen?

Neem dan contact met ons op. Wij dragen graag bij aan jouw succes.

Buro 3 is nu drie ⴾ digitaal

Lees hier alles over onze nieuwe merkpositionering en evolutie!