Social proof voor meer online resultaat
Wij mensen laten ons graag informeren en beïnvloeden. Uit onderzoek blijkt dat 92% van de consumenten online reviews leest. Daarnaast vormt 88% van de consumenten een mening door het lezen van reviews.
Het zal je waarschijnlijk niet verbazen dat reviews een positief (of negatief) effect kan hebben op jouw online resultaten. Een aantal interessante kernstatistieken omtrent reviews.
Het online aankoopproces
Als ondernemer of online marketeer probeer je een goed beeld te krijgen van het aankoopproces van jouw doelgroep. Meer dan 88% van de online shoppers neemt reviews mee in hun aankoopbeslissing.
Meer verkeer naar de website
Een website of webshop heeft online verkeer nodig. Zonder verkeer, geen succes. 48% van de mensen bezoekt een website na het lezen van positieve reviews. Social proof helpt je dus ook om meer bezoekers te krijgen.
Meer online verkopen
Een groot deel van jouw websitebezoekers gaat nog niet direct over tot aankoop. Deze mensen bevinden zich nog in de oriëntatie- of overtuigingsfase. Je wil natuurlijk proberen om hen voor jouw product of dienst te laten kiezen. Reviews kunnen een positief effect hebben op jouw verkopen en resulteren gemiddeld in een stijging van 18% in verkopen.
Productreviews
Productreviews is een vorm van social proof wat geschikt is voor webshops. Producten met meer dan 50 reviews kunnen leiden tot een stijging van 4,6% in conversiepercentages.
Het is aan te raden om actief productreviews te verzamelen. Doe je dit nog niet? Via een (geautomatiseerde) e-mailcampagne is het gemakkelijk om een reminder naar een klant te sturen.
Social proof voor meer online resultaat
Wij mensen laten ons graag informeren en beïnvloeden. Uit onderzoek blijkt dat 92% van de consumenten online reviews leest. Daarnaast vormt 88% van de consumenten een mening door het lezen van reviews.
Het zal je waarschijnlijk niet verbazen dat reviews een positief (of negatief) effect kan hebben op jouw online resultaten. Een aantal interessante kernstatistieken omtrent reviews.
Het online aankoopproces
Als ondernemer of online marketeer probeer je een goed beeld te krijgen van het aankoopproces van jouw doelgroep. Meer dan 88% van de online shoppers neemt reviews mee in hun aankoopbeslissing.
Meer verkeer naar de website
Een website of webshop heeft online verkeer nodig. Zonder verkeer, geen succes. 48% van de mensen bezoekt een website na het lezen van positieve reviews. Social proof helpt je dus ook om meer bezoekers te krijgen.
Meer online verkopen
Een groot deel van jouw websitebezoekers gaat nog niet direct over tot aankoop. Deze mensen bevinden zich nog in de oriëntatie- of overtuigingsfase. Je wil natuurlijk proberen om hen voor jouw product of dienst te laten kiezen. Reviews kunnen een positief effect hebben op jouw verkopen en resulteren gemiddeld in een stijging van 18% in verkopen.
Productreviews
Productreviews is een vorm van social proof wat geschikt is voor webshops. Producten met meer dan 50 reviews kunnen leiden tot een stijging van 4,6% in conversiepercentages.
Het is aan te raden om actief productreviews te verzamelen. Doe je dit nog niet? Via een (geautomatiseerde) e-mailcampagne is het gemakkelijk om een reminder naar een klant te sturen.