Geschreven door Daan Verberne
In Projecten
Een vernieuwde website en betere vindbaarheid voor Sleeve Technology
We maakten een nieuwe website die ook nog eens beter vindbaar is voor Sleeve Technology.
Scroll
House of Modelcars is een grote webshop voor modelauto’s die sinds eind 2019 online actief is. Ze bieden een uitgebreide collectie aan modelauto’s aan voor zowel particulieren als specialistische verzamelaars. Je vindt er dagelijks onder meer nieuwe schaalmodellen van personenwagens, racewagens en unieke verzamelitems, zoals bijvoorbeeld schaalmodellen van auto’s uit bekende films en tv-shows.
Een nieuw merk in de markt van modelauto’s neerzetten (die historisch vooral fysiek is), alsook direct rendabele advertentiecampagnes draaien. Tevens wil House of Modelcars merkbekendheid verwerven en verkopen genereren, zonder alleen afhankelijk te zijn van Google Ads.
We hebben internationale Google Shopping campagnes opgezet in Nederland, België en Duitsland om verkopen te genereren en zichtbaar te zijn bij een breed publiek. Dit hebben we middels growth hacking principes gedaan waarbij we de geografische targeting opschalen bij goede resultaten.
Middels Goole Search campagnes verhogen we de merkbekendheid van House of Modelcars door te adverteren op bredere zoekopdrachten. Het eindresultaat van deze campagnes is niet het vernaamste doel, vandaar dat we de campagnes niet afrekenen op basis van de ROAS (return on ad spend).
Als online marketeers beseffen we maar al te goed het gevaar van té afhankelijk zijn van Google Ads. Onze vriend (of vijand) Google verhoogt nog wel eens de klikkosten voor het adverteren. Dit heeft direct effect op jouw marges en bedrijfsresultaat. Daarom houden we altijd de ogen open om ook via andere kanalen verkeer en verkopen te genereren. Voor House of Modelcars is dit affiliate marketing. De inzet van affiliate marketing verhoogt de organische bekendheid en daarnaast behalen we ook meer rechstreekse verkopen in de webshop.
Onze online marketing werkzaamheden hebben van House of Modelcars een bekende speler in de markt van modelauto’s gemaakt. De bedrijfsdoelstellingen voor 2020 zijn dan ook ruimschoots overtroffen.
Zo is het directe webverkeer afgelopen jaar met +300% gestegen t.o.v. het jaar ervoor. Verkeer is leuk, maar uiteindelijk zijn transacties nog veel belangrijker. Middels growth hacking is het aantal transacties via advertenties elke maand met gemiddeld +17% gestegen. Google Ads kreeg hierdoor een grote impact op de bedrijfsresultaten. Té groot vonden we. Door de inzet van affiliate marketing is de organisatie minder afhankelijk geworden van Google Ads en heeft de webshop meer omzet gegenereerd uit diverse marketingkanalen.
Door slim te adverteren is er maand op maand gemiddeld een stijging van +17% in het aantal transacties via Google Ads.
Door actief aan de merkbekendheid van House of Modelcars te werken is het aantal directe bezoekers met +300% gestegen t.o.v vorig jaar.
De inzet van affiliate marketing heeft de webshop minder afhankelijk gemaakt van Google Ads. Daarnaast is ook de totale omzet gestegen.