Geschreven door Daan Verber
Google Analytics 4: wat betekent de overgang voor jouw bedrijf of website?
Ontdek wat de overgang naar Google Analytics 4 betekent voor jouw bedrijf of website.
Scroll
Een heuse familiefilm maken, waar we de hele Astense en Somerense gemeenschap bij betrekken, dat was het idee wat op 1 september 2015 werd opgepakt. Initiatiefnemers Daan Blommers, Iris van den Boomen en Geert Bukkems tevens gastauteur van dit blog besloten de handen ineen te slaan en werk te maken van dit project. Ze hadden allebei nooit gedacht dat dit idee kon uitgroeien tot zoiets groots.
Het moest een film vóór en dóór de Astense en Somerense gemeenschap worden. Daarom is bij iedere stap in het project gekeken om met enthousiaste boodschappen het publiek te betrekken. Er werd eerst een oproep geplaatst aan mensen die de droom hadden om ooit nog in een film te spelen. De makers kozen steeds weer de strategie om positieve boodschappen te verspreiden en het is gebleken dat als je maar genoeg ‘je droom’ deelt dat mensen dan nooit te beroerd zijn om te helpen. Zo schreven ruim negentig personen zich in voor de audities van de film en daarmee was de ‘filmfamilie’ geboren.
Na de succesvolle crowdfunding ontstond er een behoefte aan een website. Facebook was het centrale communicatiekanaal, maar de website moest een centraal punt zijn waar alle informatie over de film en bijbehorende kaartverkoop samenkwamen. Buro 3 werd in een zeer vroeg stadium van het project benaderd en ze hebben zich gedurende het project ontpopt als een enthousiaste partner.
Er kwam een doelgerichte website die bovendien ook gebruiksvriendelijk was. Bewegende beelden, foto’s en tekst werden gecombineerd tot een overzichtelijk geheel. Via de website zijn ruim 4000 kaarten besteld voor de film. ‘Prettig was ook dat we als organisatie zelf de regie hadden over de site, zo konden we snel en eenvoudig data toevoegen of de volgorde wijzigen’, aldus initiatiefnemer Geert Bukkems.
De film kwam in de maanden juli tot en met december tot stand dankzij hulp van ongeveer 500 vrijwilligers. Kers op de taart was de VIP-première die op 28 december plaatsvond in de Ruchte. Buro 3 mocht natuurlijk niet ontbreken op dit feest, dus daarom nodigden we Peter en Daan uit op de rode loper.
De film heeft onze stoutste verwachtingen overtroffen. We krijgen fijne feedback, positieve en opbouwende kritiek, maar vooral heel veel lof en mooie reacties. Dankzij iedereen die we hebben leren kennen, elke ervaring die we hebben opgedaan, al het enthousiasme, de passie en de ambities van iedereen die ook maar een beetje met dit project te maken heeft gehad, is onze droom uitgekomen. Dat was nooit gelukt zonder partners als Buro 3 en alle andere ontelbare mensen die ons gesteund hebben. Bedankt!