Geschreven door Daan Verber
Google Analytics 4: wat betekent de overgang voor jouw bedrijf of website?
Ontdek wat de overgang naar Google Analytics 4 betekent voor jouw bedrijf of website.
Scroll
Het genereren van interactie en verkeer via social media is niet zo simpel als het lijkt en vaak een onderbelicht onderdeel van online marketing. Of je nu net pas in aanraking komt met social media marketing, of er al enige ervaring mee hebt: het maken van content dat veel interactie oplevert, blijft een enorme uitdaging. Wat vinden je huidige volgers leuk en hoe bereik je nieuwe volgers? En hoe zorg je ervoor dat volgers liken, delen en reageren? Aan de hand van deze 8 tips geven wij je een zetje in de goede richting!
Ben je op zoek naar een strategisch social media advies, bekijk dan onze social media cursus.
De meeste bedrijven beperken zich tot het posten van berichten, maar je kunt nog veel meer interactie creëren. Dan bedoelen we niet dat je iedere dag iets moet posten, maar je kunt je ook laten zien door op andere berichten te reageren. Hierdoor ben je op meerdere vlakken zichtbaar en dat zorgt in potentie voor meer volgers en meer interactie!
Misschien ligt het een beetje voor de hand, maar wees transparant naar de buitenwereld toe. Dit betekent natuurlijk niet dat je financiële jaarverslagen moet delen, maar overweeg eens om je team te introduceren aan je volgers. Komt er een nieuwe werknemer het team versterken? Laat dit zien, bijvoorbeeld aan de hand van een interview. Dat zorgt voor meer vertrouwen in je bedrijf en bovendien leuk voor je nieuwe werknemer!
Als je dagelijks actief bent op social media, dan heb je je ongetwijfeld vast wel eens geërgerd aan bedrijven die continue berichten de wereld in sturen. Je bent niet de enige, want uit onderzoek blijkt dat de meerderheid van social media gebruikers een overkill aan berichten van dezelfde bron zeer storend vindt. Let hier op!
Wil je opvallen op social media? Maak dan slim gebruik van inhakers! De allerbeste inhakers maak je natuurlijk op de actualiteit die op dat moment volop in de media komt. Vooral Bol.com is daar heel gedreven in. Waar je ook op inspeelt, een woordgrapje doet het altijd goed, een dikke knipoog scoort hoog en ook zelfspot kan wonderen verrichten. Met onderstaande inhaker doelt Bol.com natuurlijk op de ontruiming van Schiphol in november 2019.
Denk out-of-the-box en geef je creatieve brein de kans. Kijk niet alleen naar de massa, maar probeer je ook te onderscheiden. Social media geeft je genoeg mogelijkheden daartoe. Je kunt bijvoorbeeld marktonderzoek doen met de geïntegreerde emoticons in de vernieuwde Facebook like-button. Alpro ging je al voor..
Tijd om een open deur in te trappen: gebruik afbeeldingen en video’s. Met video’s kun je veel informatie in korte tijd verspreiden onder je doelgroep. Met de komst van Snapchat, Instagram en Facebook wordt dit ook een stuk laagdrempeliger. Met afbeeldingen trek je de aandacht, zeker als het aanspreekt en past bij de boodschap die je wilt overbrengen. Wist je dat een foto ervoor zorgt dat je post 53 procent meer likes krijgt, 104 procent meer reacties krijgt en 84 procent meer clicks krijgt?
Waarschijnlijk heb je al vaker gehoord dat je op social media interactie uit kunt lokken door vragen te stellen. En dat klopt, want vragen stellen werkt beter dan mededelingen. Vragen komen minder dwingend over, zetten je volgers automatisch aan het denken en laten zien dat je om de mening van je volgers geeft. Kortom, je volgers zijn eerder geneigd om te reageren en zodoende neemt het bereik van je bericht snel toe! Vergeet niet, indien mogelijk, te reageren op de reactie.
De beste dag en tijd om te posten op Instagram, Facebook, Twitter of andere social media is voor iedereen natuurlijk anders. Het ligt er maar net aan wanneer jouw publiek online is en reageert op posts, foto’s en video’s. Met data uit je voorgaande post kun je dit helemaal uitpluizen en je strategie hierop aanpassen, zodat je de kans op interactie zo groot mogelijk maakt.
Vraag jij je af welke kanalen relevant zijn voor jouw bedrijfsstrategie? Hoe gebruik je deze kanalen en wat voor content plaats je hierop? Onze training social media gaat in op data van verschillende kanalen zoals bijvoorbeeld LinkedIn, Instagram en Facebook. Tijdens de training ga je de accounts van je bedrijf kritisch bekijken, we gaan doelen en doelgroepen formuleren en we geven je tips, tricks en handvatten, zodat je na deze training inzichtelijk hebt hoe je de verschillende kanalen voor jouw organisatie het beste kunt gebruiken.
Benieuwd? Bekijk hier de uitgebreide informatie over onze social media cursus of neem contact met ons op.
Door: Jeroen van der Zwet | JM Promotions
JM Promotions verbindt promotieartikelen met jouw bedrijf of merk, zo kunnen zij de meest effectieve reclame realiseren. JM Promotions stelt geen grenzen aan producten. Zo maken zij de producten geheel op maat in de vorm of kleur van jouw eigen huisstijl.