Scroll

Bestemming bereikt?

Duke Travel op reis naar de eerste pagina op Google

Met op maat gemaakte groepsreizen laat Duke Travel families, scholen en teams genieten van onvergetelijke ervaringen tijdens hun reis naar een prachtige stad, wintersportbestemming of outdoorlocatie. Ze organiseren dus een hoop reizen, maar ook de online reis voor een klant naar de website moet goed uitgestippeld zijn. En als iemand de bestemming duketravel.nl uiteindelijk bereikt, dan moeten ze ook hier eenvoudig hun weg kunnen vinden.

Via onze gratis SEO scan kwam Duke Travel bij ons terecht om een antwoord te krijgen op de vraag: Hoe staan we er precies voor? Tijdens deze SEO scan brachten we de organische vindbaarheid in kaart. Daarbij ontving Duke Travel een plan met daarin een aantal door ons gevonden mogelijkheden om de organische vindbaarheid te verbeteren. Vanuit dit adviesgesprek ontstond een samenwerking waarvoor wij inmiddels al een aantal jaren Google Ads en SEO werkzaamheden uitvoeren – met mooie successen als resultaat! En dat is precies waar je meer over gaat lezen in dit blog.

Waar gaat deze reis naartoe?

Duke Travel bevindt zich in een niche. Dan is altijd meedoen en zichtbaar zijn extra belangrijk. En dat is niet zomaar! Stel dat de markt zich splitst over 3 of 5 serieuze partijen. Als jij als partij in die markt niet (goed) vindbaar bent, dan doe je niet mee in de oriëntatie en het aankoopproces van potentiële klanten.

De gewenste bestemming

Het eerste doel van deze samenwerking was het behalen van de de eerste pagina op Google. Maar een mens moet dromen, dus het ultieme doel was het behalen van de top 3 in Google – want een positie in de top 3 genereert de meeste klikken. Daarbij was er nog het behouden van deze posities, want als je deze eenmaal te pakken hebt dan wil je ze ook behouden.

Buro 3 stippelt de route uit…

De url structuur van de website was niet optimaal. Het gevolg hiervan was dat diverse reizen konden scoren op hetzelfde zoekwoord. En dat moet je zien te voorkomen. Daarom was ons eerste advies: gooi de url structuren op de schop. Zo maak je het makkelijker voor bezoekers om naar verschillende reizen te navigeren.

Via interne linking vanaf individuele reizen naar de ‘cornerstone pagina’ en vice versa geven we Google de juist signalen. Door deze herziene structuur wordt Duke Travel goed zichtbaar op hun aanbod aan schoolreizen en bedrijfsreizen in combinatie met verschillende steden. Er waren een paar belangrijke hotspots op deze route naar succes:

Optimalisaties

Om de kans om de eerste pagina van Google te bereiken drastisch te vergroten raden we aan om ook individuele pagina’s te optimaliseren.

Pagina’s over bedrijfsreizen en schoolreizen zijn echte kanshebbers om te profiteren van optimalisaties en daarna te ranken op Google. Dus daar ligt de focus. De detailpagina’s waar Duke Travel specifieke reizen uitlicht versterken vervolgens weer deze overkoepelende schoolreizen- en bedrijfsreizen pagina’s.

Onze aanpak

We optimaliseren de pagina’s doorlopend. Overal waar we kansen zien voor nieuwe zoektermen, nieuwe pagina’s of uitbreiding en optimalisatie van bestaande teksten gaan we aan de slag. Zo groeien de kansen om posities te pakken.

Doorlopende monitoring

Tijdens doorlopende monitoring houden we de posities scherp in de gaten. Zien we dat een gewenste positie is behaald? Dan verleggen we de focus naar een ander gebied. Zo rankt Duke Travel meer en meer op mooie posities.

Linkbuilding

Ook doorlopend linkbuilden draagt bij aan het succes. Links sturen we in goede verhoudingen naar de homepage en af en toe krijgt een specifieke reizen-pagina een boost om deze te pushen. Daarom behalen ook specifieke reizen mooie posities op Google.

Kosten dalen met maar liefst 70% 

Dankzij een herstructurering van het Google Ads account zakken de kosten met gemiddeld 70% (!) – waar het Duke Travel eerst gemiddeld 100 euro per acquisitie kost (CPA*), betalen ze later nog 30 euro. Afhankelijk van de periode waren er zelfs uitschieters naar beneden van 20 euro per acquisitie (in periodes waar mensen meer zoeken converteer je beter en betaal je dus minder per acquisitie).

*Met het CPA-afrekenmodel betaal je alleen wanneer iemand een bepaalde actie uitvoert, waardoor je bijvoorbeeld een nieuwe klant of lead verkrijgt of je een bepaald doel behaalt. CPA = totale kosten/aantal conversies.

De eindbestemming

Het resultaat: de ingezette middelen versterken elkaar en de organische + betaalde resultaten in de mix leveren Duke Travel meer online zichtbaarheid op. Door daarnaast continu te optimaliseren en kansen proactief te benutten pakt Duke Travel topposities. Met als gevolg dat er meer online reizigers, ook wel Googelaars genoemd, hun weg vinden naar de website van Duke Travel.

topposities

Topposities

Door effectieve werkzaamheden op SEO-gebied ranken er tijdens onze laatste evaluatie maar liefst 16 url’s in de top 3

lagere kosten

-70% kosten

Door het Google Ads account slim in te richten zakken de uitgaven met gemiddeld 70%

130% groei in nieuwe bezoekers

Het bezoekersaantal stijgt met maar liefst 130% en dat is natuurlijk niet gek als je mooie posities pakt!

Jouw online zichtbaarheid vergroten?

Stuur Peter een mail!

Peter Leenen

Projectmanager & online marketeer