Geschreven door Daan Verber
Een wereldwijde marketplace strategie voor House of Modelcars 🏎️
In deze case lees je over de marketplace-strategie van House of Modelcars, geïmplementeerd met Channable.
Scroll
Lixero is een familiebedrijf met een rijke historie. Waar Lixero ruim 40 jaar geleden nog gefocust was op architectuur ligt de focus nu op licht en geluid. Maar hierbij zijn ze de architectuur nooit uit het oog verloren. Zo maken ze samen met een hun gevarieerde klantenbestand een lichtplan dat past bij de markt. En dit doen ze van A tot Z, dus van lichtplan tot en met montage. Hierdoor kan Lixero een hoge kwaliteit en flexibiliteit garanderen, iets dat past bij Buro 3.
Aan ons de vraag om de rijke historie en de huidige positie in de markt uit te stralen via verschillende online kanalen. Lixero is al jarenlang een van de grotere spelers wanneer het aankomt op het uitdenken en creëren van geluids- en lichtplannen en door middel van een nieuwe website en LinkedIn campagnes straalt Lixero dit online ook uit.
Bij een bedrijf dat hoort bij de grote spelers op de markt van lichtplannen en lichtarchitectuur, hoort ook een uitstraling die daar bij past. Dit geldt zowel voor de website van Lixero Corporate als voor Lixero Audio. Maar deze uitstraling moet ook naar voren komen bij andere online berichtgeving zoals bijvoorbeeld de campagnes op LinkedIn. Door te kiezen voor een strak design met duidelijke kleuren en kwalitatieve foto’s wordt duidelijk dat Lixero dé partij is voor lichtplannen.
Aangezien de doelgroep waar Lixero zich op richt niet of minder specifiek zoekt op Google, moesten we een andere manier vinden om deze doelgroep te bereiken. Daarom hebben we, naast een nieuwe website met een strakke en professionele uitstraling, in samenwerking met Lixero ook LinkedIn campagnes opgezet. Dit om met de gecreëerde uitstraling de juiste doelgroep direct aan te spreken. LinkedIn hebben we zowel ingezet als algemene campagnes maar ook als persoonlijke campagnes voor bijvoorbeeld een masterclass voor architecten. Dit betrof een connecter campagne waarin de doelgroep werd benaderd middels een persoonlijke connectie en een persoonlijke uitnodiging voor de masterclass.
Dit is een sterk voorbeeld van een mooi uitgewerkt design waarin de autoriteit en de ervaring van Lixero naar voren komt. En dat versterkt met LinkedIn campagnes voor het bereiken van de juiste doelgroep. Deze verschillende disciplines hebben bijgedragen aan het eerste succes van het project, maar een project is bij ons nooit af want wij zijn altijd op zoek naar verbeterpunten.