Heb je een vraag? Stuur ons een berichtje en we reageren zo snel mogelijk :) x

Scroll

65 Onmisbare feiten uit de consumentenpsychologie toepasbaar voor e-commerce

In dit gastblog vind je 65 onmisbare feiten uit de consumentenpsychologie die toepasbaar zijn op e-commerce. Auteur Bram Schuijten vat voor jou alles kort en bondig samen en omdat het oog ook wat wil worden alle 65 feiten weergegeven in één overzichtelijke infographic gemaakt door dr-discount.nl.

Dat langzame sites een bron van ergernis zijn dat weet iedereen inmiddels wel. Dat een lelijke site geen klantentrekker is ligt ook voor de hand. Maar wat zijn andere elementen die van een website een top of flop kunnen maken? Deze infographic presenteert 65 gegevens uit consumentenpsychologisch onderzoek van de e-commerce. Onmisbare kennis voor alle internetondernemers.

Video’s zeer gewaardeerd

De website is de kern van de onderneming in de e-commerce. Kennis over wat mensen aantrekt en juist afstoot bij een webpagina is daarom essentieel. Klanten willen een site die visueel aantrekkelijk is, snel laadt en eenvoudig te doorgronden is. Veel valt te winnen met het gebruik van video’s van producten in plaats van alleen plaatjes. Maar liefst 96% van de consumenten geeft aan dit zeer behulpzaam te vinden en het aantal conversies stijgt met meer dan 12% bij gebruik van video’s.

Betrouwbaar, veilig, goede return policy

Betrouwbaarheid en veiligheid en alles wat daar mee samenhangt zijn andere elementen die van een webwinkel een succes kunnen maken. Denk dan ook bijvoorbeeld aan de return policy. Consumenten van veel webwinkels zijn hier ontevreden over. Een soepel beleid, goede en vooral duidelijke voorwaarden en gebruikersvriendelijke afhandeling kunnen dit voorkomen en vergroten de betrouwbaarheid en de terugkeer van klanten.

Mobiel speelt steeds grotere rol

Klanten maken graag gebruik van de ervaring van anderen en willen zelf ook hun ervaringen kwijt kunnen. Een goede site houdt hier rekening mee. Dit doen ze niet alleen bij de aanschaf van producten via internet. Steeds vaker peilen klanten voor aanschaf van een product in een winkel even snel via de mobiel wat de ervaringen van anderen met dit product zijn.

Gebruik van de smartphone wordt sowieso een steeds grotere factor in de e-commerce. Sites moeten hier aan aangepast zijn. De inzet van coupons en kortingen werkt goed voor de smartphone-shoppers. Zeker 40% van de consumenten zoekt actief naar coupons die via de mobiel in de winkel of via internet ingezet kunnen worden.

Betaalgemak is natuurlijk een andere essentiële component voor een webwinkel. Zo zijn er nog veel meer feiten die consumenten belangrijk vinden. Bekijk de infographic en doe je voordeel als internetondernemer met deze feiten.

Auteur: Bram Schuijten. Met dank aan dr-discount.nl voor de illustraties