Terug naar blog

Door
Mike van der Horst

22 Feb 2016

Google-apenrots

Google verwijdert advertenties uit rechterkolom

Advertenties in de zoekresultaten van Google worden alleen nog maar boven- en onderaan de pagina vertoond. De rechterkolom is volkomen verdwenen.

Door deze aanpak groeit het aantal advertenties die boven aan de pagina getoond worden van 3 naar 4. Voorheen was positie 4 te vinden aan de zijkant van de zoekresultaten bovenaan. De nieuwe "positie 4" advertentie wordt gevuld met “zeer lucratieve zoekopdrachten” aldus Google.

Het gevecht om de toppositie (apenrots) is dus gestart!

google-adwords-verbeteren-advertenties-rechterzijde

Wat houdt dit nu concreet in voor mijn AdWords campagnes?

Voorheen stond je op de posities 4 en lager nog boven aan de pagina aan de rechterzijde. Met deze relatief goedkopere advertentieruimte konden, afhankelijk van het doel van de campagne, goede resultaten worden behaald. Nu worden er dus alleen nog maar, grotere, advertenties weergeven boven- en onderaan de pagina. Dit zal de kosten per klik omhoogdrijven, er is immers minder advertentie ruimte voor hetzelfde aantal adverteerders. Daarbij zal de focus op SEO ook toenemen, omdat de organische ruimte die vrij komt schaarser wordt (lees: naar beneden wordt gedrukt).

Zijn de door jouw opgestelde Google AdWords campagnes hierop voorbereid? En hoe zit het me je vindbaarheid (SEO)?

Hulp bij het opstellen of optimaliseren van je Google AdWords campagne? 

Wil je je Google AdWords campagnes laten controleren of uitbreiden? Of wil je meer informatie over hoe AdWords een bijdrage kan leveren aan jouw bedrijfsdoelstellingen? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag. 

google-partner-badge 

Gratis online marketing scan?

Ja, graag!

Gratis online marketing scan

Niet algemeen, maar afgemeten en persoonlijk, gericht op waar kansen en verbeteringen liggen voor jouw bedrijf om meer succes te behalen. Je ontvang een GRATIS analyse- en adviesrapport van onze marketingninja's, vrijblijvend.