superbowl-commercials-2

Superbowl 2014

De nacht van 2 op 3 februari was het weer zover, het grootste jaarlijkse sport (& marketing) evenement stond weer op punt van beginnen. Superbowl 2014. De Denver Broncos tegen de Seattle Seahawks. 

Terwijl de Seattle Seahawks de Denver Broncos alle hoeken van het veld lieten zien, keken wij ook naar de jaarlijkse half-time show, dit jaar van Bruno Mars, en het jaarlijkse spektakel van de commercials. Onder anderen Budweiser, Coca-cola, M&Ms, SodaStream, Audi, RadioShack & Go-Pro pakten weer groots uit met supersterren als Scarlett Johansson, Arnold Schwarzenegger, Chucky, Hulk Hogan en the Muppets. 

De kosten voor een 30 seconde durende reclame werd dit jaar ingeschat op 4 miljoen dollar, omgerekend in euro’s betaal je dan bijna 3 miljoen euro. Oftewel € 100.000 per seconde. Wow. Tijdens de Superbowl 2015 werd er nog meer betaald, per 30 seconde zo’n 4 miljoen euro.

Best bekeken programma in de VS aller tijde

In 2010 brak de Superbowl het record voor best bekeken programma aller tijde in de VS. Ruim 106 miljoen mensen schakelde naar Fox Sports om het evenement live te bekijken. Dit jaar worden er zelfs meer dan 110 miljoen kijkers verwacht.

Wij houden wel van dit soort evenementen, het staat namelijk garant voor een groot spektakel en veel media aandacht. De reclames worden groots aangepakt en zoeken graag het randje op, vaak een humoristische toon, soms zelfs tegen het flauwe aan. Bekijk hieronder een selectie van reclames tijdens de Superbowl van 2014.

Budweiser

  

Meer reclames zien? Bekijk ze hier allemaal!

 

Daan Verberne
Webdeveloper & designer