Terug naar blog

Door
Peter Leenen

26 Maart 2014

google-partners-event-jaarbeurs-utrecht-2014

Google Partners Event - The day after

Gisteren hebben we al even kort gedeeld dat we aanwezig waren bij het Google Partners Event in de Jaarbeurs. Vandaag, na we alle informatie op ons in hebben kunnen werken, kunnen we terugkijken op een zeer interessante en leerzame dag. In deze blogpost vertellen we meer over het event en de 3 onderwerpen die ons het meeste zijn opgevallen: Mobile, Multiple-channel & multiple-device en Early morning in digital marketing.

1. Mobile

Een veelbesproken thema van deze dag was toch wel mobiel. Google heeft de laatste 3 jaar enorm veel ontwikkelingen doorgevoerd op het gebied van online marketing gericht op multiple devices. Door grote aanpassingen in de Google AdWords omgeving kunnen campagnes per device geoptimaliseerd worden en zijn resultaten van mobiel verkeer beter meetbaar geworden. Dit doen ze niet zomaar, een aantal interessante feiten en cijfers betreft de groei van smartphones & tablets die de revue gepasseerd zijn:

  • Een gemiddelde Nederlander kijkt 150 x per dag op zijn mobiel.
  • Uit onderzoek is gebleken dat men 2 x liever zijn of haar mobieltje tot beschikking heeft tijdens de lunch, dan de daadwerkelijke lunch.
  • 3 op de 4 mensen in Nederland bezit een smartphone en 50% een tablet
  • 1 op de 4 zoekopdrachten in Google is via een mobiel apparaat, je kunt dit NIET meer negeren
  • Booking.com heeft 2 jaar geleden een online marketing campagne opgezet enkel gericht op mobiel, hun omzet via mobiel is in die tijd verhoogd van 2 naar 8 miljard!

Lees in onze vorige blogpost meer over de toename van smartphones en tablets in Nederland.

2. Multiple-channel & multiple-device

Help ondernemers de juiste keuzes maken in digitale marketing

Naast de groei van het aantal devices groeit ook het aantal kanalen in digitale marketing. Digitale marketing gaat steeds meer naar multiple-channel en multiple-device, waarbij het doel is: bereik je doelgroep overal en altijd. Hierdoor wordt het maken van keuzes voor ondernemers steeds moeilijker. Gelukkig zijn er bureaus zoals Buro 3, wij zijn er om opdrachtgevers hierin te adviseren en te sturen.

Waarom is Google het Google Partners programma begonnen?

Google is het partner programma begonnen om bureaus zoals Buro 3 te op te leiden en te ondersteunen bij de inzet van AdWords voor hun opdrachtgevers. De globale gedachte hierbij is dat bureaus een brug moeten slaan tussen de ondernemer en digitale marketing. Ondernemers moeten zich immers bezig houden met waar ze goed in zijn: een fantastisch product of geweldige dienst neerzetten. De bureaus helpen deze ondernemers met keuzes die ze in de digitale marketing wereld moeten maken. Met een gedegen en onderbouwd advies kunnen we digitale marketing inzetten om ondernemingen succesvoller te maken.

google-partner-badge

Google Partner Badge (Gecertificeerde Google Partner)

Momenteel zijn er 300 bureaus in Nederland die de Google Partner Badge hebben. Om in aanmerking te komen voor de Google Partner Badge moet een bureau aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • Certificeringen – Laten zien dat medewerkers voldoen over grote kennis van AdWords.
  • Praktische tips toepassen – Bewijzen dat je prestaties van campagnes van klanten kunt maximaliseren door praktische tips in hun accounts te implementeren.
  • Bestedingen – Bewijs actieve inzet van Google AdWords door aan het minimum vereiste bestedingsbedrag te voldoen in alle accounts die u beheert.

Momenteel zijn we hard aan de weg aan het timmeren om aan de voorwaarden voor de Google Partner Badge te voldoen en hopen deze op korte termijn te behalen. 

Edit: 29-12-2014: Deze week zijn we Officieel Google Partner geworden. Lees meer: Buro 3 is Google AdWords Certified Partner.

3. Early morning in digital marketing

Momenteel zijn er 2.8 miljard mensen online waarvan 1 miljard constant. In 2020 zullen dit er 5 miljard zijn, er is dus nog enorme groei in het vooruitzicht. Daarnaast worden de mogelijkheden van online marketing campagnes steeds uitgebreider en de resultaten steeds nauwkeuriger meetbaar. We staan dan ook pas aan het begin van het digitale marketing tijdperk.

Sfeerimpressie van het Google Partner Event

Naast de interessante sprekers en leerzame onderwerpen was het evenement uitstekend verzorgd. Bekijk hieronder een sfeerimpressie van het event in de Jaarbeurs, Utrecht op dinsdag 25 maart 2014. 

 

google-partners-event-jaarbeurs-utrecht
Google-partners-eventrelevantie-google-partner-eventgoogle-partners-conferencezaal

Peter Leenen
Marketing & Project management, UX Designer