Terug naar blog

Door
Peter Leenen

19 Sep 2013

e-mail-gebruik-in-nederland

Alles over e-mail gebruik in Nederland

Vandaag presenteert Blinker het eerste onderzoek naar e-mail gebruik onder Nederlandse consumenten. Het rapport geeft je een leerzaam en verrassend inzicht hoe consumenten omgaan met hun e-mail, waarmee e-mails gelezen worden en hoeveel e-mails men gemiddeld per week ontvangt.

De belangrijkste bevindingen uit het e-mail onderzoek

Geen zin om het volledige artikel te lezen? Wij hebben de drie belangrijkste resultaten voor je opgesomd. Onderaan deze post is een infographic te zien met de 8 belangrijkste resultaten van het Nationaal e-mail onderzoek.

Gemiddeld ontvangen Nederlanders per week 96 e-mails, waarvan:

  • 29 reclame e-mails
  • 25 privé e-mails
  • 15 mails betreft Social media
  • 13 overige mails
  • 4 officiële mails

Het eerste digitale communicatiekanaal dat aangereikt wordt na het opstaan is e-mail (met 47%)

  • 48% e-mail
  • 25% WhasApp
  • 18% Facebook
  • 4% SMS
  • 4% Anders

55% van de e-mails worden op een laptop of desktop gelezen en 45% op een telefoon of tablet 

 

Volledig e-mail onderzoek

In totaal zijn 1000 consumenten tussen juli en september 2013 ondervraagd. Uit de 25 vragen die zij voorgeschoteld kregen zijn interessante en verrassende bevindingen naar voren gekomen. Doe er je voordeel mee, het volledige onderzoek is gratis te downloaden op de website van Blinker

 

Infographic

nationaal-email-onderzoek-2013

Peter Leenen
Marketing & Project management, UX Designer